Thursday, April 7, 2011

aku hachum hachum...

waktu dari pagi hingga ke petang aku telah di lawati oleh penyakit hachum hachum bersin (s e l e s e m a @ flue)
penat tu nak tido pun susah jadi nie petang2 mcm nie aku kena makan atau minum benda2 panas barulah boleh ok rasanye ,,

aku pun  ge ke dapur tengok   apa yang boleh dimasak ...... AHAH  aku nampak megie kari 
hurm so aku buat keputusan nak buat PIZZA MEGIE KARI eheh,,

cara-cara pelaksanaan 

  •  dapatkan megie kari atau megie2 yang lain eh bahan-bahan dulu lah 
  • 1 . MEGIE kari @ perisa lain pun boleh.
  • telur , terpulang nak bape banyak  , 2 pun boleh
  • kuali 
  • cara pelaksanaan 
  • rebus megia nye dulu dalam 2minit sampai lembut.
  • dapatkan perencah kari kemudian sediakan mangkuk 
  • masukan perencah kari ke dalam mangkuk 
  • pecahkan telur tadi dan masuk kan kedalam mangkuk
  • gaul kari dan telur sesedap rasa
  • bila dah sebati tunggu megia siap direbus..
  • megie yang dah siap direbus harus dibuang air dengan cara tos-tos-tos kan air "yang kita perlukan hanyalah megia yang dah lembut...."
  • masukan megie yang dah lembut tu ke dalam mangkuk yang dah ade telur+kari...
  • gaul 3 pekara itu tadi iaitu MEGIE + KARI + TELUR ... apabila sudah sebati...
  • panas kan kuali dan tuang kan minyak secukup rasa..
  • kemudian tuang BAHAN-BAHAN YANG ADA DALAM MANGKUK berisi megie +telur+kari kedalam kuali ,,,, ratakan bahan2 tadi tunggu sekurang2nye 3 minit terbalik kan pizza itu dan hidang 
  • baca doa makan dan makan ... 

BEGINILAH APABILA PIZZA MEGIE KARI SELESAI...



HA GAMBAR TUKANG MASAK DAN HASIL NYE YAHOO DEPAN RUPENYEE..


No comments:

Post a Comment